השחקנים הטובים בליגה לכל עמדה – פאוור פורוורד / רועי ויינברג

ממשיך את הסדרה של AD וגיא עם הפורוורדים הטובים בליגה. אני חושב שאין ספק בקשר לשניים הראשונים, אבל שלושת האחרים מעניינים יותר. נזכיר שג'ייסון טייטום (וקווין דוראנט) נכנסו לרשימת הסמול פורוורדים.

5. זאיון וויליאמסון (ניו אורלינס)

העונה: 27 נקודות (61.1% מהשדה), 7.2 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים למשחק.

התלבטתי בין וויליאמסון לסאבוניס. ההפרש בעונה האחרונה היה שני ניצחונות בלבד לטובת אינדיאנה בקונפרנס החלש יותר. וויליאמסון סקורר טוב יותר וההפרש בכמות הנקודות שנוצרות מהאסיסטים של שניהם, כשמתייחסים גם לפער בקליעה, זניח.

זאיון עשה את זה בקבוצה שפחות מתאימה לו על הנייר ואין הפרש משמעותי בהגנה. הפער לא גדול, אבל לדעתי גם עכשיו זה זאיון אחרי עונה אישית באמת אדירה. ליד מלקולם ברוגדון ומיילס טרנר זה אולי גם היה מספיק לפלייאוף. לא אופתע, אגב, אם בסוף העונה הוא יקפוץ למקום השלישי ברשימה הזאת.

4. ג'וליוס רנדל (ניו יורק)

העונה: 24 נקודות, 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים למשחק. השחקן המשתפר של העונה.

עונה אדירה של רנדל. לא רק היעילות או שיאי הקריירה, אלא בעיקר ההצלחה הקבוצתית – הוא הוביל התקפה לא מרשימה במיוחד עם מספרים לברוניים והצליח להגיע עד לסיבוב הראשון בפלייאוף, לדעתי אין ספק שהוא אחד מחמשת הטובים בליגה. הוא היה רע מאוד בפלייאוף הראשון שלו ויהיה מאוד מעניין לראות אותו ליד שני גארדים יוצרים, קמבה ווקר ואוון פורנייה, בעונה הקרובה.

3. פסקל סיאקם (טורונטו)

העונה: 21.4 נקודות, 7.2 ריבאונדים, 4.5 אסיסטים למשחק.

בחירה שנויה במחלוקת, אני יודע. סיאקם אכזב העונה עם פתיחה רעה וחוסר יציבות, לא מעט בהשפעת פציעות וזה שטורונטו לא שיחקה בטורונטו. למרות זאת חשוב לזכור מה הוא עשה בפלייאוף של 2019, כשהיה השחקן השני בחשיבותו באלופה, וב-2020 כשהיה הגו-טו-גאי של הקבוצה השנייה בטיבה בעונה הסדירה ואחת שהייתה קרובה מאוד לגמר המזרח. אני חושב שהשנה נראה אותו חוזר למשהו דומה יותר ל-2020, בין אם בטורונטו או במקום אחר.

2. אנטוני דיוויס (לייקרס)

העונה: 21.8 נקודות, 7.9 ריבאונדים, 3.1 אסיסטים, 2.1 חסימות, 1.6 חטיפות.

דיוויס מגיע אחרי עונה רעה, בהשפעת הפגרה הקצרה והפציעות, אבל יכול לקפוץ קדימה בשנה הבאה אחרי מנוחה נורמלית. כשהוא בריא הוא כוח רציני מאוד בשני צדדי המגרש, והשנה יצטרך לקחת תפקיד מרכזי בהגנה (בעוד בהתקפה יש גם את ווסטברוק). היו לו שני משחקים אדירים בפלייאוף השנה נגד הסאנס, אלופת המערב, עד שנפצע, ובפלייאוף הקודם לא הצליחו לעצור אותו. הוא המועמד שלי לשחקן ההגנה של העונה בשנה הבאה, אבל לא מספיק טוב בשביל להוביל קבוצה לאליפות. לכן רק מספר 2.

1. יאניס אנטדקומפו (מילווקי)

העונה: 28.1 נקודות, 11 ריבאונדים, 5.9 אסיסטים, חמישיית ליגה ראשונה, חמישיית הגנה ראשונה, MVP גמר.

השחקן הטוב ביותר באלופה. אני לא חושב שיש סיבה לפרט על המקום הטבעי שלו כאן, לכן אתייחס יותר לתפקיד שלו: בפלייאוף האחרון הוא הפך ממשהו שיותר מזכיר גארד גבוה לפאוור פורוורד קלאסי, שחוסם הרבה יותר ומסיים מהלכים בצבע. זה הפך את הבאקס לאלופה ולקבוצה שיצאה מבור של 2:0 בגמר כשהוא פשוט בלתי עציר בצבע. 50 נקודות ו-14 ריבאונדים במשחק 6 של הגמר, 42/12 ו-41/13 בשני משחקים עוקבים בגמר ו-40 נקודות עם 13 ריבאונדים במשחק 7 בריצה אחת אגדית שהפכה אותו לאחד משלושת הטובים בליגה, אם לא הטוב בה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
87 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ירון, החלום
ירון, החלום
22 באוגוסט 2021 10:04

בס"ד
תודה רבה. נהדר, מסכים עם הדירוג.
גם עם סיאקם, למרות שהרבה יחלקו עלינו.

Jonathan
Editor
22 באוגוסט 2021 10:16

אחלה דירוג.
ההשגה היחידה היא לגבי סיאקם. חסד עונות קודמות לא אומר שהשחקן במסלול חיובי. אז אם מדברים על היכולות של השחקנים נכון לעונה האחרונה אולי הייתי מוריד אותו כמה מקומות.
משהו בסגנון:
1. יאניס
2. דייויס
3. רנדל
4. זאיון
5. סיאקם (ואולי כן סבוניס)

gonzi
gonzi
22 באוגוסט 2021 10:16

תודה רבה
לפי העונה האחרונה רנדל טוב מסיאקם

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22 באוגוסט 2021 11:31
Reply to  gonzi

הממוצעים של רנדל במספרים שלמים )חוץ מבחטיפות) זהים לאלו של בירד בקריירה (בעונה הסדירה ובפלייאוף) וגם היותו נהדר בקליעה מכל הטווחים.

חגי "התותח" ניסני
Editor
22 באוגוסט 2021 10:20

תודה רועי.
.
ציון לדעתי מקום 3 ובפער די גדול מה2 אחריו. יש לו דומננטיות שנזכירה את שאקיל. דיוויס ויאניס מבחינתי לפניו בגלל ההגנה

פיני
22 באוגוסט 2021 11:29

מסכים

גיא הירוק
Admin
22 באוגוסט 2021 10:21

לטעמי, ציון שלישי ברשימה, ובפער עצום מהבאים אחריו.
אין מקום להשוואה בין כל היתר לבין ציון. יש מעט שחקנים בליגה שמסוגלים לייצר נק' ביעילות שלו, מעט שחקנים עד כדי כך בלתי עצירים. האחוזים שלו בצבע הם פסיכיים, ורוב ניסיונות בקליעה שלו הם ברמה קשה, על ההגנה.
.
רנדל באמת נתן עונה נהדרת,
ופסקל למרות נסיגה ביכולת הוא עדיין שחקן עם תרומה איכותית ב- 2 צדי המשחק,
אבל, כאמור,
לא באותו איזור חיוג.

גיא הירוק
Admin
22 באוגוסט 2021 10:22

תודה, רועי.

TheMike
TheMike
22 באוגוסט 2021 18:49

בול

עידו גילרי
Admin
22 באוגוסט 2021 10:25

לדעתי אני השלישי ברשימה בפער אדיר שאומר שציון שלישי לפני שני הבאים אחריו ברשימה ובפער ענק.

אשך טמיר המקורי
22 באוגוסט 2021 11:03

אני הרביעי

עידו גילרי
Admin
22 באוגוסט 2021 11:05

אבל בפער…

ברוך רובין
ברוך רובין
22 באוגוסט 2021 11:07

ציון מקום שלישי ובפער סקורר אדיר, פסקל סייאקם 3 רועי מתי צפית בכדורסל פעם אחרונה? אם יד על הלב

עידו גילרי
Admin
22 באוגוסט 2021 11:10

עם יד על הלב – אל תתלונן יותר על "אלימות" כלפיך בתגובות.
אהה סליחה שכחתי אתה עושה את זה בחביבות.

חגי "התותח" ניסני
Editor
22 באוגוסט 2021 11:13

ברוך טוב שלא כתבת לרועי: מתי בפעם האחרונה תרמת איזשהו משהו לאתר הזה. (אלא אם כן לפרפר סביב הופס ולסתום כל חור אפשרי בשעות לא שעות לא נחשב לעשות משהו)

ברוך רובין
ברוך רובין
22 באוגוסט 2021 11:18

גילרי השוו אותי לרועי כהן לפני שבועיים, דיברו על גטאות לאנשים נורמטיביים והאשימו אותם בדם על הידיים, אתה מבין מה זה אלימות? או שצריך להסביר לך במקרה עם יאניס שייצר את רוב הנקודות בכלל כאשר הוא שיחק כסנטר

עידו גילרי
Admin
22 באוגוסט 2021 11:21

אני מבין טוב מאד מה זה אלימות ואתה "יקירי" כמו שאתה אוהב להגיד איש אלים לא פחות מאחרים.
עכשיו גם אתה מראה יכולת התקרבנות מרשימה.
יפה לך.

עידו גילרי
Admin
22 באוגוסט 2021 11:23

ולגבי הדיון על יאניס אתה מוזמן לחזור אליו כי גם שם כמו בכל האחרונים ברחת ממנו כשלא היה לך נח.
אגב זו ממש אמירה לא נכונה – "את רוב הנקודות ייצר כאשר שיחק כסנטר". אבל בשביל זה תצטרך להגדיר סוף סוף איך אתה קובע מי משחק סנטר בהרכב נתון.

חגי "התותח" ניסני
Editor
22 באוגוסט 2021 11:41

ברוך בתקווה שזו לא אלימות אומר שאתה מביך. פשוט תתנצל וזהו.

אשך טמיר המקורי
22 באוגוסט 2021 11:53

"קצת" הגזמתם.
טנ"ש חזק בפרוגרסיביות אני רואה

עידו גילרי
Admin
22 באוגוסט 2021 12:01

אם הוא לא היה בוכה כאן על אלימות נגדו לא הייתי מצייץ.

Avri
Avri
22 באוגוסט 2021 23:36

ברוך שנבין נכון, א ת ה מאשים את רועי שהוא מזויף? שהוא פייק?

אתה סיפרת פה שהתחסנת, לא? אז מה אתה מתקרבן?

asaf
22 באוגוסט 2021 11:05

יאללה סוגר על זה חמישייה. תודה רועי .

Li Ming
Li Ming
22 באוגוסט 2021 10:34

מסכים עם רוב הדירוג, רק אתקן ברשותך אם לא הזכירו כבר – את הישות הציונית הייתי מקדם למקום השלישי לפני רנדל וסיאקם

עידו גילרי
Admin
22 באוגוסט 2021 10:42

המסקנה העיקרית שלי מכל פוסטי הדירוגים למיניהם היא שאנחנו בתקופה בה הליגה מפוצצת בכישרון.

gonzi
gonzi
22 באוגוסט 2021 10:47

10+

Avri
Avri
22 באוגוסט 2021 23:37

נכון.

thejanitor
thejanitor
22 באוגוסט 2021 11:00

סאבוניס נותן פייט טוב להיכנס לטופ 5.

אשך טמיר המקורי
22 באוגוסט 2021 11:03
Reply to  thejanitor

צודק

thetroll
thetroll
22 באוגוסט 2021 21:05
Reply to  thejanitor

++
הדירוג טוב. סבוניס בטופ 5 . אפשר להוציא מהדירוג את רנדל או סיאקם לפי צרכי המשתמש. סיאקם המועמד הטבעי לתפקיד (למרות שהוא אחלה שחקן בעייני).

Avri
Avri
22 באוגוסט 2021 23:37
Reply to  thejanitor

נותן פייט, ולדעתי מוציא גם את סיאקם מהחמישייה

אשך טמיר המקורי
22 באוגוסט 2021 11:07

1. יאניס
2. דייוויס
3. ציון
4. רנדל
5. סבוניס

thejanitor
thejanitor
22 באוגוסט 2021 11:19

להשוות את סאבוניס לרנדל זה ממש אפשרי, שניהם מאוד דומים, הולכים בעקבות הלגאסי של דריימונד, פויינט פורוורדס, רק ששניהם עם קליעה יותר טובה. למרות שיש מצב שסאבוניס בכלל הולך בעקבות אביו, אחד ממנהלי המשחק בעמדת הסנטר הגדולים בהיסטוריה. אני הייתי שם את סבוניס לפני רנדל.

אשך טמיר המקורי
22 באוגוסט 2021 11:53
Reply to  thejanitor

1+

פיני
22 באוגוסט 2021 11:30

זאת הרשימה שלי

thetroll
thetroll
22 באוגוסט 2021 21:06

נוטה להסכים סבוניס אפילו 4 ברשימה הזאת בעייני.

Zivo
22 באוגוסט 2021 11:31

תודה רועי. יאניס ודייויס זה שחקנים שמהעמדה הזו משפיעים בצורה מטורפת על הקבוצות שלהם שבעצם תלויות בהם לחלוטין לדעתי. ציון מפלצת שאקילית אבל זה נורא מוזר מה שקורה שם סביבו. יכול להיות שהוא יהיה הראשון שלא יחתום על סופר מקס אם הם לא יביאו מהלך משמעותי ממש בשנה הקרובה

פיני
22 באוגוסט 2021 11:32

מקדים את זאיון/ציון למקום השלישי, רנדל ואז סאבוניס.
תודה רועי.

שחר אלוני
22 באוגוסט 2021 11:38

תודה רועי, עמדה חזקה,
יאניס, דייויס , ציון, ואז השניים רנדל וסבוניס יחד. סיאקם צריך לחזור לאיתנו כדי לחזור לחמישיה.
אגב, אם דוראנט בעמדה הזו יכול להיות שהוא שלישי בגלל ההגנה?
האמת אחרי הפלייאוף נראה לי בכל זאת ראשון

גיא הירוק
Admin
22 באוגוסט 2021 12:02

דוראנט ראשון בכל רשימה (איזה עמדה שזו לא תהיה).
מי עוד בליגה מציג משחק כל כך בלתי עציר?

שחר אלוני
22 באוגוסט 2021 12:14

מסכים, והוא ככה במיוחד בפלייאוף, ולאורך 4-5 עונות לפחות.
הוא וקיירי לבד העלימו את הבאקס בשני המשחקים הראשונים.
יהיו השנה אלופה משכנעת, שכן כבר יותר מאוזנים ומגובשים

גיא הירוק
Admin
22 באוגוסט 2021 12:49

והכי חשוב?
בריאים.

שחר אלוני
22 באוגוסט 2021 15:47

זה מה שיקבע

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מה קרה גיישון? דוראנט נתן כמה משחקי פלייאוף טובים וזהו? הכי טוב בליגה צריך לסחוב קבוצה כל העונה, כל משחק, לא לבוא לפלייאוף אחרי שנח כל העונה ולתת 2 סדרות, זה יפה אבל לא חכמה. דוראנט הוא מפלצת בהחלט אבל לא הכי טוב בליגה וגם לא מס 2.
להיות בקבוצת כוכבים שאי אפשר להביא עליך אפילו דאבל טים ולנוח חצי עונה זה לרמות את הציבור. נראה אותו בקבוצה שהוא הכוכב היחיד שם כמו יאניס למשל או כמו לוקה ואז נראה…
דוראנט כל הזמן שיחק עם כוכבים אם זה באוק, גולדן, נטס, נבחרת ארהב זה הופך את חייו למאד קלים כי הוא צריך להתרכז רק בקליעה בלי לחשוב על שום דבר אחר וקבוצות לא יכולות להביא עליו הגנות חזקות לכן הכל קל לו. באוק שהוא קצת היה צריך לסחוב לבד אחרי שהארדן עזב הוא כשל.
אני מצטער לבאס פה את כולם אבל זה לא חכמה

etayle
etayle
22 באוגוסט 2021 13:00

אתה רק שוכח שהוא שיחק בפליאוף נגד האלופה הנכנסת, שהשחקן השני הכי טוב שלו ברוב הסדרה זה גריפין קשישא, ברוס בראון, וג'ו האריס במוד סוס טרויאני, והיה רחוק משהו כמו חצי סנטימטר לנצח את הבאקס על הבאזר…
אה בתצוגות מצויינות, נגד קבוצה עם שומרים אישיים טובים כמו טאקר, הולידיי, מידלטון…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

הוא שיחק מדהים אבל הוא לא היה מגיע לפלייאוף בכלל בלי הארדן. לא חכמה לקחת מנוחות חצי עונה (זה מתאפשר בקבוצת כוכבים אחרת הקבוצה לא עושה פלייאוף או בקושי נכנסת).
גם מהבאקס אני לא מתלהב הם נהנו ממזל גדול וממחדל נוראי בהגנה על יאניס מצד הסאנס.
ושוב אני חוזר לדוראנט אין דאגה אחרת למעט לקלוע סלים על שומר אחד. הוא לא צריך לנהל משחק, הוא לא יכול "להנות" מהגנה של יותר משומר אחד או ריכוז קבוצתי רק בו (בניגוד למשל ללוקה) החיים קלים. הוא מקבךל כדור לספוטים וסל או שמוציא כדורים לכוכבים האחרים. זה חיים קלים במיוחד לצלף על כמוהו שקולע מכל מקום זה עוד יותר קל.
ובוא לא ניתמם באד הציב הגנה נוראית על דוראנט כל הסידרה שם עליו את סבא טאקר ב1 על 1 זה חגיגה בשביל דוראנט אול נייט לונג
הקיצר דוראנט בחיים לא שיחק בקבוצות דפוקות כמו לוקה טריי הארדן דמיאן דיוויס אמביד. ב08 ו09 הוא לא עשה פלייאוף שהייתה לו קבוצה "דפוקה". הפלייאוף ה-1 היה ב10 שהיה את הארדן וראס לצידו.

פיני
22 באוגוסט 2021 13:24

אני עם שמעון פה. לוקח את יאניס, קוואי (כשהוא בריא), לברון של האליפות האחרונה שלו ואולי גם את דונציץ

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  פיני

אני לוקח את דוראנט לפני השיקצה 🙂 וגם על יאניס (לפלייאוף….בעונה הסדירה תן ליאניס לדהור ולהטביע).

לוקה הרבה לפני דוראנט אצלי והיום השחקן מס 1.
יש לי הרגשה הארדן יתן עונה קטלנית השנה לפי הסרטונים ירדו כמה קג.
מקאווי ירד לי הבן אדם כל הזמן פצוע או בלואד חלאס בלתי נסבל נוט הלטי מן

פיני
22 באוגוסט 2021 13:33

סבבה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

1. יאניס
2. דיוויס
3. ציון
4. רנדל
5. סיאקם

האווי לאסוף
האווי לאסוף
22 באוגוסט 2021 12:36

אם מסתכלים על העונה החולפת בלבד, אני מניח שרנדל זכה למקום בחמישייה. אבל אם המבט קצת רחב יותר, אתם באמת חושבים ששנה אחת, טובה ככל שתהיה, ראויה לכזה משקל? כבר ראינו שחקנים שפרחו לתקופה קצרה בלבד, כמו אייזה תומאס השני או אלי בן אמו הראשון, אולי צריך לחכות עוד קצת?
טור מעולה, תודה רבה רועי

etayle
etayle
22 באוגוסט 2021 12:56

שחקן נמדד לפי העונה האחרונה שלו, אלא אם יש לו לגאסי יוצא דופן שנותן לו עוד כמה נקודות.

למי יש את זה? ציון הילד(המדהים)? סיאקם? סאבוניס? רנדל לפי דעתי שלישי בקצת נקודות על ציון, לילד יהיה מספיק זמן, בטופ.

עמיחי קטן
Admin
22 באוגוסט 2021 12:37

תודה רועי. לפי העונה האחרונה רנדל שלישי אצלי, זאיון רביעי וסיאקם חמישי, אבל נדמה לי שסיאקם יהיה טוב יותר בעונה הבאה

גיא הירוק
Admin
22 באוגוסט 2021 12:51

אני סקרן –
מהם בפרמטרים על פי הם הבחירה שלך מציבה את רנדל לפני ציון?
(ברשימה בשם: השחקנים הטובים בליגה בכל עמדה. ברשימת: מצטייני העונה שעברה, קל לי יותר להבין)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הגנה ורנדל הוביל את הקבוצה שלו למקום 4 והניקס היו עם סגל פחות טוב מהפליקנס. יש בזה הגיון.
אבל אני חושב שבכלל ציון שחקן יותר טוב כבר היום מרנדל

etayle
etayle
22 באוגוסט 2021 12:57

+1
אל תדאג לציון, לפי דעתי הוא הולך להיות שחקן יותר טוב מיאניס. הבחור מפלצת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

זה לא יקרה

פיני
22 באוגוסט 2021 13:25

שוב אני עם שימון

עמיחי קטן
Admin
22 באוגוסט 2021 13:04

הגנה, ניהול משחק וקליעה מבחוץ.

גיא הירוק
Admin
22 באוגוסט 2021 13:25

ציון קלע העונה 27 נק' ב-10% אפקטיבי (לוקח בחשבון את הקליעה החריגה של רנדל השנה מהשלוש) יותר מאחל שרנדל קולע את ה-24 נק' שלו.
.
לא שאני מנסה לשכנע איך לדרג את הדירוג הסובייקטיבי של כל אחד מאתנו,
אבל זה מרגיש שהדירוג שלך הוא על הצטיינות העונה ולא על השחקן היותר טוב.
רנדל אחלה שחקן.
אין לו בארגז הכלים שום יכולת שהיא עילית כמו יכולתו של ציון להשיג נק' בצבע.
כבר היום ציון מציג יכולות התקפיות אותן אפשר להשוות לבארקלי הצעיר, או אפילו לשאק.
.
תודה.

עמיחי קטן
Admin
22 באוגוסט 2021 13:43

אני מעריך שזאיון יהיה שחקן טוב יותר בעוד שנתיים ואולי גם בעוד שנה ואולי אפילו בתחילת העונה הנוכחית, אבל כרגע אני יכול לשפוט לפי הפעם האחרונה שראיתי אותם משחקים, וההצטיינות בעונה האחרונה משקפת את זה די טוב.

Jonathan
Editor
22 באוגוסט 2021 16:18

זה קצת מקביל בעיני לדירוג של קיירי אירווינג לפני קליי בפוסט על בחירות הדראפט.
ציון הרבה יותר זוהר מרנדל ויותר קל לחשוב עליו כפרנצ'ייז פלייר. אבל בסוף העונה הזו… בNBA לא טעו כששמו את רנדל בחמישיה השניה של העונה ואת זאיון לא שמו באף אחת מהן.

Jonathan
Editor
22 באוגוסט 2021 16:23
Reply to  Jonathan

כלומר, מקביל ללמה אני חושב שקליי צריך להיות מדורג לפני קיירי…

גיא הירוק
Admin
22 באוגוסט 2021 12:51

תגובה לעמיחי.

פיני
22 באוגוסט 2021 13:27

אני עובר פה קצת על התגובות ושוב נראה שחלק מהמגיבים שמים דגש רק על סקור. יאניס כרגע עדיף על דוראנט. הוא פשוט מביא יותר ביותר אספקטים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  פיני

לגיטימי אבל מעדיף את דוראנט עליו. לצערי חבל לי שיאניס לא נתקל בפילי בפלייאוף זה מאצאפ שמאד חיכיתי לו. בוא הוא דרס את גמדי הנטס וההוקס וקיבל קליר פאת ממונטי בפיינלס. לא יודע אני מרגיש שהיה ליאניס הרבה מזל

גיא הירוק
Admin
22 באוגוסט 2021 13:49
Reply to  פיני

הצמד נפגשו ראש בראש בפלייאוף האחרון.
אני לא ארחיב על הרכבים שעלו לשחק לצד מי מ-2 שחקנים אדירים אלו,
אבל בסופו של קרב מרשים,
מילווקי ניצחו בקושי.
יאניס סיים סדרה אדירה עם 31.9 נק' (TS 59.2) לצד 12.9 רב' ו-3.6 אס'.
דוראנט סיים סדרה לא פחות אדירה עם 35.4 נק' (TS 59.4) לצד 10.6 רב' ו-5.4 אס'.
.
מה אפשר להסיק מהנתונים הנ"ל?
האמת, כלום. הרי זה מדגם אפסי. הרי מדובר בבחירה סובייקטיבית.
אבל –
הנטס היו בהרכב חסר. מאוד.
רמת הקושי של חלק גדול מהנקודות של דוראנט היה יוצא דופן. לצורך העניין, בסדרה הזו היו לדוראנט 98 ניסיונות קליעה מול שמירה צמודה. הוא קלע את בזריקות האלו ב-64% אפקטיבי. פסיכי. ליאניס היו בסדרה 9 זריקות מהזן הנ"ל, הוא קלע 2 מהן. זה לא מפתיע, ההבדל. מדובר לרוב על זריקות מיד ריינג'. מידלטון הוביל את הבאקס בזריקות מול שמירה צמודה (42). הוא קלע אותן ב-43% אפקטיבי.
.
השורה התחתונה?
הסיבה שדוראנט קפץ ככה לראש הרשימה שלי (בליגה, בכלל) היא שמה שהוא עשה השנה בפלייאוף,
מזכיר את מה שלברון עשה ב-18.
תצוגות שמשאירות אותך עם פה פעור, והתחושה של וואו.
ב-19 כאשר שאלו מי השחקן מס' 1 התשובה שלי הייתה לברון.
היום (לא האמנתי שזה יקרה. לא אחרי פציעה שכזו) התשובה היא דוראנט.
.
דרך אגב,
השיפור של דוראנט בהגנה והיכולת ניהול המשחק לגמרי מצמצם פערים שהיו בינו לבין פורוורדים מובילים בתחומים הנ"ל.

פיני
22 באוגוסט 2021 16:34

דוראנט הוא אכן סקורר אדיר, אף אחד לא מטיל בזה ספק. לטעמי ההשפעה שלי יאניס בשני צידי המגרש, חורגת מתפקידו ובזה הוא מזכיר את לברון, או שחקנים גדולים אחרים.
הבלוק על אייטון, האלי- אופ על פול מהמסירה של הולידיי, הגדולה שלו התנקזה לרגעים מגוונים יותר. כמו גם היכולת לתת למידלטון להשתלט על המשחק. וזה כשהוא לא שחקן שנעלם במשחק (בניגוד לדוראנט), שהמטיר 20 נקודות ברבע, בשני משחקים בסדרת גמר. שניהם אדירים, הגיוון של אנטטוקומפו וההשפעה שלו על המשחק, מטים לכיוונו את הכף.
במידה מסויימת, גם לוקה דונציץ מרשים יותר בשליטתו במשחק, רק שהוא צריך עוד לקרוע כמה זוגות נעליים בפלייאוף.

AD
AD
22 באוגוסט 2021 14:44

תודה גיא ורועי שלקחתם על עצכם את המשימה לכתוב את הטורים

asaf
22 באוגוסט 2021 16:45

אגב יאניס ברובד אחר, מסתבר שהוא הצטרף לקבוצת הבעלות של מילווקי ברוארס https://www.theguardian.com/sport/2021/aug/21/giannis-antetokounmpo-brewers-owner-milwaukee-bucks

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
22 באוגוסט 2021 19:41

יאניס
דייויס
פער גדול
זאיון
רנדל
סאבוניס
פער גדול
כל השאר
.
תודה רבה רועי

רן הנרגן
רן הנרגן
22 באוגוסט 2021 21:13

בהקשר לפוסטים על דירוגים מחדש של הדראפט וגם לפוסט הזה שדרימונד גרין לא זוכה להיות אפילו במקום השישי לטעמי יש כלפיו הערכת חסר כללית.
קלי קלע נדיר ובעל יכולות מאד גבוהות בהגנה, בעיקר בקו החיצוני דבר שלא "מתומחר" נכון ברוב התוכנות שנותנות נתונים אנאליטיים, אבל הוא חד מימדי בהשפעה שלו על המשחק. השילוב שלו עם קרי הביא את שניהם להשגים רבים אבל שימו אותו בוושינגטון במקום ביל והוא לא יצליח יותר ממנו.
.
גרין לעומתו משפיע על המשחק במספר מישורים, החשוב שבהם, הקבוצות שלו מנצחות – קוריוז, המאזן של גרין בליגת הקיץ הוא 12 – 0). בעונת 2015-2015 ג"ס עלתה מ 48 נצחונות בשנה הקודמת ל 67. היו שני שינויים בקבוצה, קר הפך להיות המאמן וגרין נכנס לחמישיה. מישור שני הוא כמובן משחק ההגנה. די היה לראות שבאולימפיאדה, כשהאמריקאים נלחצו בדקות הסיום, גרין הוחזר למשחק ולא בגלל יכולת הקליעה שלו. האספקט שמתיחסים אליו פחות זו היכולת שלו בהתקפה. בשנים האחרונות הוא זורק פחות וקולע באחוזים נמוכים מבעבר ובעיקר מנהל את משחק ההתקפה, אבל כהקבוצה עם הגב לקיר הוא זורק ובדרך כלל קולע מעל לממוצע שלו.
.
לאורך השנים שאלתי את עצמי מי משניהם חשוב יותר והתקשתי להחליט אבל ככל שהשנים חולפות נראה לי שאם SG טוב יחליף את קלי ג"ס תנזק פחות מאשר אם שחקו טוב יחליף את גרין איזה שחקן יכול לבוא במקומו והקבוצה לא תפגע? זו השאלה.

עידו גילרי
Admin
22 באוגוסט 2021 21:16

והשנתיים האחרונות הוכיחו לנו בדיוק כמה זה נכון…

חגי "התותח" ניסני
Editor
22 באוגוסט 2021 21:28

רן אק בשביל הסקרנות: מה לדעתך המשקל של דריימונד בהצלחה והיעילות של סטף?

רן הנרגן
רן הנרגן
23 באוגוסט 2021 4:45

אני מניח שאתה מתכוון להתקפה. המשחק של גרין משתלב במהלכים של קרי. הוא השותף הכי טוב שלו ל פיק אנ רול אבל בעיקר הוא יודע היכן לעמוד כדי לאפשר לקרי את התנועה בהתקפה בחופשיות ומטרה לשחרור הכדור כשההגנה תוקעת את קרי. בשנות האליפות שיחקו בג"ס שחקנים אחדים שידעו למסור לקרי בהתקפה, השנה היו פחות ולכן התרומה של גרין נעשתה חשובה מתמיד.

חגי "התותח" ניסני
Editor
23 באוגוסט 2021 6:44

מה שאני מתכווןו הוא כמה לדעתך סטף ירד ברמתו אם דריי לא ישחק לצידו (נגיד במקרה של טרייד)

Jonathan
Editor
23 באוגוסט 2021 5:55

בניגוד לשאלת ה"מי יעשה יותר טוב את תפקיד דריימונד גרין בג"ס" שהיא מקרה פרטי והתשובה אליה באמת לא פשוטה – שאלת ה"מי יישתלב יותר טוב בקבוצות אחרות מדריימונד גרין" כוללת די הרבה מועמדים.
וגולדן סטייט מקבלת הרבה מאוד דגש בהופס כי יש לה הרבה אוהדים (כולל אני, כבר 30 שנה).
אבל יש כמות מכובדת של פאוור פורוורדים שהם לא פחות טובים ממנו… בקבוצות שהן אולי פחות מעניינות. החמישיה כאן + סבוניס זה די בטוח. לא הייתי מזלזל גם בJJJ, גרנט או קולינס (לא בהכרח בסדר הזה).

thetroll
thetroll
22 באוגוסט 2021 21:29

הגיג: העמדה הזאת לא מעניינת. כלומר אם תיקח הרכב שיש בו רק שחקני עמדה 4 בכל ליגת פנטזי נורמלית סביר שתנצח אותה. אלה שחקנים יעילים משמעותיים חשובים. אבל האם יש בה משהו שמצית את הדמיון? איזה שחקן שתקום בלילה לראות משחק בשבילו? ממש לא.. קחו לדוגמא את ההוא שנחשב הכי טוב הסטורית בעמדה הזאת. אפור כמו צבע המדים שלו. יש פה ושם שחקנים מלהיבים יאניס כזה או ציון אבל בגדול זה כי יש להם כישורים אחרים יאניס הוא גארד ענק כזה (קליעה מנגרת אבל לא משנה) ציון מעניין. נוביצקי. לא יודע אין הרבה. עמדה חשובה אבל משעממת (תיכף נגיע לסנטרים בכלל נכנס לחרופ).

ברוך רובין
ברוך רובין
22 באוגוסט 2021 22:12
Reply to  thetroll

דוראנט יאניס דיווס, טייטום זה הייתה העמדה החלשה בליגה שקיבלה קפיצה משמעותית וחזרה לקדמת הבמה

רן הנרגן
רן הנרגן
23 באוגוסט 2021 18:09

הראשון והאחרון הם SF .

ברוך רובין
ברוך רובין
23 באוגוסט 2021 18:46

דוראנט לא סמול פווארד גם לא טייטום, הם משחקים כpf

עידו גילרי
Admin
23 באוגוסט 2021 19:24

בעונת הבועה עם הייוורד – פול טיים לפני זה לא. העונה האחרונה – בהתחלת העונה לא ממש. אחרי הדדליין ופלייאוף -פולטיים.
מה יהיה העונה? תלוי איך הם מתכננים להשתמש בהורפורד.

jack sikma
jack sikma
23 באוגוסט 2021 6:30

אין שום מקום להתלבט בין ציון ובין סבוניס…..
ציון בגדול לפניו…סבוניס די הגיע לתקרה שלו ואם יוכל להתמיד בה כמה שנים אז אשרינו.
לציון יש עתיד מזהיר לפניו …עד לפציעה (הבלתי נמנעת לצערי ).